+ Svara på ämne
Sidan 5 av 84 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 15 55 ... SistaSista
    Reg.datum
    mar 2008
    ojojoj.

Trodde du skulle med på fiskeresan?
    Kommer du vara arbetande imorgon kanske jag kommer ut efter jobbet nattetid.
    Tänkte om vi skulle ha lite checka fönsterhissarafton, blir inte roligare än så.

Verkar bli jävligt cleant och funktionellt med kylaren även om jag inte riktigt greppar hur det ser ut exakt.

Mvh Matte
    Sports for Fuckups

Reg.datum
    apr 2008
    Trevligt, du han med endel idag ändå ju!

Högt tempo har du ju i alla fall Snygg passform du fått till mot "backluckeväggen" också!

Ser fram emot en update imorrn med då??
    I ❤ Oijoij-Society.com

Reg.datum
    aug 2008
    Ja det där ser ju trevligt ut!! allt ser ut att passa perfekt!

//C
    Jo men visst!

Reg.datum
    jul 2008
    Blir det en massa borrade hål i bakluckan sen eller?
    Vikarierar som skön lirare

Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av Gustaf S Visa inlägg
    Blir det en massa borrade hål i bakluckan sen eller?

Jag kommer att ta bort den rektangulära delen som är införsänkt för regskylt,backljus mm och sätta nät där.
    plus öppna uppbrevid på båda sidorna med.

men jag ska försöka köpa en glasfiber lucka som ska kapas upp.

/Peter

Reg.datum
    jul 2008
    Kände att det vart dags att kommentera det här bygget också.
    Jag har alltid tyckt att Deltan är en grönjävligt ball bil, och det blir bara bättre när den är totalt rallystukad!

Vet inte om det frågats i tråden redan men blir det elektrisk vattenpump nu när du ska köra bakmonterad kylare, eller räcker original till?

Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av Jani Visa inlägg
    Kände att det vart dags att kommentera det här bygget också.
    Jag har alltid tyckt att Deltan är en grönjävligt ball bil, och det blir bara bättre när den är totalt rallystukad!

Vet inte om det frågats i tråden redan men blir det elektrisk vattenpump nu när du ska köra bakmonterad kylare, eller räcker original till?
    Kul att du gillar den.
    Jo jag ska köra elektrisk vattenpump, men orginal skulle egentligen räcka till.
    jag kommer köra el-vattenpump och el-servopump bara för att slippa den extra remmen. ska då driva generatorn via kardanen istället så får jag bara kamremmen kvar på motorn.

/Peter

Reg.datum
    mar 2008
    Den här helgen har det inte hänt så mycket som jag velat, blev sjuk i fredags och när man försöker jobba med 39 graders feber tar allt lite längre tid.

men jag har ialla fall lyckats göra fästband till nya tanken så den är klar för montering, har fortfarande armatur plattan kvar att göra.

svetsat in sidor i plåt som kolfiber ryggstödet och hatthyllan monteras emot.

samt kapat upp bakluckan för genomflödet av luften från kylaren, lite finputs kvar innan man kan lacka den.

Det blev inte mer den här gången, nästa steg är att slipa och kitta alla svetsarna så den kan börja slipas inför lacken invändigt.
    men det blir en annan dag.

Ha d

/Peter

Reg.datum
    sep 2008
    fan blir ju mkt bra de där pentell.snyggt! .. ser framimot att se den när allt e klart !

Reg.datum
    jul 2008
    Citat Ursprungligen postat av Pentell Visa inlägg
    Kul att du gillar den.
    Jo jag ska köra elektrisk vattenpump, men orginal skulle egentligen räcka till.
    jag kommer köra el-vattenpump och el-servopump bara för att slippa den extra remmen. ska då driva generatorn via kardanen istället så får jag bara kamremmen kvar på motorn.

/Peter
    Är det transaxel på dessa eller sitter lådan bultad mot motorn?
    Om sistnämnda, måste du isåfall inte ha världens utväxling för att inte varva sönder generatorn?
    Hur blir detta då i lägre hastigheter, laddar det tillräckligt då?
    Kökörning blir också jobbigt om man råkar hamna i den situationen en längre stund.

Bara lite tankar som du säkert redan klurat ut

+ Svara på ämne
Sidan 5 av 84 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 15 55 ... SistaSista
Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store