Var nere lite igår och grejjade i garaget

Gjorde ett rejält röj och städning där nere i helgen så nu kan man börja skruva ordentligen igen

Men iaf fått upp nya motorn i stativet nu, Och plockat bort turbos, insug, kabelhärva osv, rensat så att den blivit lite lättare att jobba med

Det som är tänkt att göra med motorn är.
    Måla och snygga till, lite bling faktor
    Andra kammar
    Singel turbo
    3.5" avgas
    Nytt insug
    Större spridare
    DTA s80 pro
    7m-gte svänghjul och koppling

Och själv klart gå igenom motorn och kontrollera så att allt ser fräscht ut och byta packningar osv.

Sen kommer de bli lite mer puts i motorrummet tills nästa säsong, så de ska lackas här och mycket kommer bli polerat och lackerat, an kopplingar hit o dit osv

Försöker just nu jaga rätt på en r154 låda, men verkar absolut inte vara de lättaste
    - Nissan 200sx s14.5 1jz-gte
    - Evo IV 97:a steg 1

Reg.datum
    jun 2009
    jag tror jag skall testa och bromsa 4 siffrigt ur min sr20det i sommar bara för jag kan det efter vinterns uppdateringar
    vad är effekt målet med din 1jz
    du har lite mer cylle volym i 1jz , nu e ju jag 4cylle frälst men vad e anledningen till motor bytet egentligen

Mvh//M

Citat Ursprungligen postat av mojje Visa inlägg
    jag tror jag skall testa och bromsa 4 siffrigt ur min sr20det i sommar bara för jag kan det efter vinterns uppdateringar
    vad är effekt målet med din 1jz
    du har lite mer cylle volym i 1jz , nu e ju jag 4cylle frälst men vad e anledningen till motor bytet egentligen

Mvh//M
    4 siffrigt ur en sr20 vore ballt!

Ja, anledning är väl många orsaker
    Vill ha lite mer volym som sagt, bättre botten vrid, och ett skönare register helt klart, Lättare att plocka effekt, Ljudet och balanser ur dessa 6r är ju så underbart! Sen är de häftigt och lite annorlunda med en sådan motor i s14 Du hittar snart sr20 motorer med 500 hk runt varje hörn :P

Reg.datum
    jun 2009
    jo sant finns en del 450hk nissan nu , men det e ju dagis motorer,

håller inte riktigt med om register kurvan "beror ju på vilken setup man har jag jämför endast med min egen" där jag ligger bättre än dom flesta 6rna med min effekt,
    dock så kommer du nog ha lite bättre botten om du vill ligga och fisa under 3000 rpm hehe.
    MEN om du har tänkt och sätta i smidda delar och bygga rejält då e det coolt med en 1jz helt klart, men och byta den du har mot en standard 1jz utan att göra mer än så för den pallar ca 500hk orginal i botten ja då tycker jag det e lite fel att byta bort sr20 motorn men det e ju bara vad jag tycker, man skall ju göra som man själv vill, jag kommer följa tråden oavsett , sedan låter 6rna jävligt gött det håller jag med om.

Citat Ursprungligen postat av mojje Visa inlägg
    jo sant finns en del 450hk nissan nu , men det e ju dagis motorer,

håller inte riktigt med om register kurvan "beror ju på vilken setup man har jag jämför endast med min egen" där jag ligger bättre än dom flesta 6rna med min effekt,
    dock så kommer du nog ha lite bättre botten om du vill ligga och fisa under 3000 rpm hehe.
    MEN om du har tänkt och sätta i smidda delar och bygga rejält då e det coolt med en 1jz helt klart, men och byta den du har mot en standard 1jz utan att göra mer än så för den pallar ca 500hk orginal i botten ja då tycker jag det e lite fel att byta bort sr20 motorn men det e ju bara vad jag tycker, man skall ju göra som man själv vill, jag kommer följa tråden oavsett , sedan låter 6rna jävligt gött det håller jag med om.

Ja, dom ska nog klara mera än 500 hk, dessa motorer är ju faktiskt smidda orginal Men om de blir hel renoverad botten del med värre kolvar osv beror helt på ekonomin, men tanken nu tills nästa säsong är iaf att jag vill ha en skönare kurva framför allt, är inte ute efter mer effekt direkt, utan vill kunna ha lite mer botten vrid och en skönare kurva, vilket jag tror att jag kommer att få till (jämfört med min gamla sr20).
    Men vi får se hur allt fortskrider, det är iaf helt klart udda och jävligt tufft enligt mig

Hejsan alla!

Står still lite i garaget just nu pga av lägenhetse renovering Men iaf beställt ett sprut nu.
    Det blev ett s80pro, grymt bra sprut och jag fick grymt bra pris, inget att tveka på
    Borde anläna om någon vecka
    http://www.dtafast.co.uk/S_80_PRO.htm

Kan även fixa hem dessa sprut till folk till bra priser också om så önskas nu

MVH Calle

Reg.datum
    jul 2009
    Citat Ursprungligen postat av Callecalle Visa inlägg
    Hejsan alla!

Står still lite i garaget just nu pga av lägenhetse renovering Men iaf beställt ett sprut nu.
    Det blev ett s80pro, grymt bra sprut och jag fick grymt bra pris, inget att tveka på
    Borde anläna om någon vecka
    http://www.dtafast.co.uk/S_80_PRO.htm

Kan även fixa hem dessa sprut till folk till bra priser också om så önskas nu

MVH Calle
    Vad kan du få för pris på en s60pro, borde räcka åt mig :P

Mvh
    Tommie
    No free rides, gas or ass!

Citat Ursprungligen postat av Imprezzed Visa inlägg
    Vad kan du få för pris på en s60pro, borde räcka åt mig :P

Mvh
    Tommie
    Skickar ett pm till dig

Reg.datum
    mar 2008
    Kul att se att det rullar på för dig! Hade du inte ett sprut till förra motorn? Eller var det piggyback/plug n play?

Men är din plan att sladda till nästa år callelito?
    Sports for Fuckups

Citat Ursprungligen postat av kocken Visa inlägg
    Kul att se att det rullar på för dig! Hade du inte ett sprut till förra motorn? Eller var det piggyback/plug n play?

Men är din plan att sladda till nästa år callelito?
    Jo, hade ju apexi pfc till den, pnp sprut. så fick sälja det och köpa nytt

Jo, nästa år är tanken att de ska sladdas Måste få bukt med styrningen bara, de som satte stopp för de mest förra året, samt lådan.
    Men nu ska de fixas så då ska de åkas på breeeeden

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store