The list:

Silverglantz: Alive-gänget får 10-30% på ordinare sortiment när du handlar av honom på BDS i Haninge.
Ordnar praktiskt taget vad som helst du behöver så länge det är bilrelaterat, allt från vanliga service- och slitagedelar till det du hittar i USA med flygfrakt hem.
Givetvis har vi även däck och fälg med bäst priser på Dunlop/Good Year och Specialfälgars sortiment.
Säger din vanliga leverantör nej - testa oss!
www.bdshaninge.se
08-400 212 20 fråga efter Mattias.

kroO Rabatt på autoexperten i Täby.

Jill: Bilvård i skåne.

sqd: Leksaker, hans mor äger två butiker i Ljusdal.

Callecalle: Rabatt på KL Racing's sortiment samt däck och fälg. Flockar även saker till bättre priser än de flesta! Fixar även väldigt förmånlig rabatt på NYA Holset turbo aggregat. Aggregaten finns på airtune.se bl.a. ifall du vill läsa mer om modellerna. Kan även fixa allt ur tial's sortiment till riktigt bra priser.

andjul: Det mesta från Duells med minst 12% rabatt (är det inte så många saker eller allt för ofta så kan han lösa inpris + moms). Även 12% på cyklar.

RIGO-ROD: Rabatt på hyrbilar samt lite rabatt på japshop i England (www.japshop.co.uk).

CP-Productions: Säljer allt som finns i Euromasters sortiment men billigare. Kan även montera och balansera.

Geddan: Rabatt på följande: Koni, H&R och Bilstein

Rpm<3: OEM prylar, mobil olja, bosch osv. Gå bara in på www.bildelskatalogen.se och knappa in reg nr och klicka er vidare. Rabatter mellan 10-30% plus minus några stycken beroende på artikel. Ni kan hitta alla leverantörer på www.autobas.nu -> länktorget.
Bifoga gärna artikelnummer på det ni vill köpa i det PM ni skickar till Rpm<3.

Lorre911: Rabatt på kontorsmatriel från www.hcb-stockholm.se

mojje: Ordnar bra priser från hela dalhems sortiment till alive-medlemmar, rabatt varierar på olika delar (PM:a för exakt pris).
Även rabatt hos www.frsport.com, dom har mkt japs delar och även mer som inte är listat på deras sida.

Jani: Mobil OBD-felkodsläsare med möjlighet att checka de flesta parametrar som skickas runt i en OBD-kärra. (Åkersberga/norrort)

WildChild: jobbar för en reservdelsgrossist som säljer reservdelar samt tillbehör till tunga fordon, personbilar och begränsat utbud till MC. Vi säljer till Meca, Mekonomen, Skruvat mm.. Kan greja priser från 40-70% beroende på vara. Dock endast reservdelar till bilar inom familjen samt vänner så utbudet av delar blir begränsat till dom bilar WildChilds omgivning äger. Men alla är välkommna att Skicka PM och fråga. Tillbehör är enklare då dom kan sitta på vilken bil som helst.

Imprezzed: jobbar på Dinbil och kan fixa 20-30% på VW,Skoda,Seat samt Audi-delar. Bra priser på Castrol-olja också!

mojje: Har en flockningsmaskin.
instrumentpanel "normala" ca 1000-1200kr
dörrsida normal ca 400-500kr
a-stolpar ca 250-400 kr
övriga detaljer efter ök, sedan kan ju alla halvhårda/hårda material flockas,så har ni andra delar ni vill ha flockade så går det bra med.

freddang: Har utrustning att scanna/nolla felkoder på de flesta fordon efter -96 (med en riktig autocom) och erbjuder att göra det för en 50-lapp för Alive-medlemmar om man kan ta sig till Norrtälje. "Kommer jag inte åt styrdonen så tar jag givetvis inte betalt. Skall jag åka iväg(inom länet) vill jag ha bensinkostnaden betald. Detta är ju givetvis inte för att tjäna pengar utan att kunna hjälpa till när folk har problem..".

För att dra nytta av detta smörgåsbord av rabatter skickar ni ett PM genom att klicka på personen i fråga och hör med denne vad som kan ordnas. Notera att detta är helt frivilligt från deras sida och att rabatter inte alltid kan ges.

Vill du vara en hyvens person och stå med i denna lista? Skicka ett PM till mig med vad du kan ordna/hjälpa till med så lägger jag till dig i listan! Här på alive hjälper vi varandra att hjälpa varandra.