BIL: Bmw Z3 coupe med 2.8an på 193hästar och 280maddafakkinsegdragningsNm
Den har sehr mumsich diffbroms (25%) samt en villig förare...både bilder och filmer lär dyka upp
Efter lite småtugg med unsusptected kände jag att det var lika bra att dra upp en projekttråd så får vi se var det slutar!
Bilen införskaffades onsdagen den 13/7. Den 15/7 monterades sänkfjädrar (ingen kunde leverera coilovers i tid) och 10mm spacers bak. Sen fick bilen hänga med på banträffen den 16/7 vilket var lärorikt och sjukt kul!
Hade inte hunnit köra särskilt mycket innan träffen...särskilt inte på tvären. Och inför träffen hade jag inte haft en tanke i världen på att köra något driftingpass...men efter att ha kört ett banpass så ville jag testa om jag kunde sladda!
Körde allt som allt 7 eller 8 pass och hade vansinnigt kul (vilket kanske märktes)! Har en hel del kvar att lära och det finns ett gäng grejer jag vill ändra på bilen innan den känns perfekt! Men jag kan inte vara annat än toknöjd med bilen och banträffen.
Jag är förresten sjukt glad över bilderna från när jag slet på däcken vid "start/mål"...
Lånar en bild från Patrick Nyberg (hoppas det är ok)
Detta har hänt sen bilen köptes:
Monterat sänkfjädrar från H&R
Monterat 10mm spacers bak
Kört bana med Alive (Sala racing park)
Avverkat ungefär 500mil
Monterat ny sidospegel (tack statoil)
Köpt extraktorgrenrör. Beställt via Geddan
Bytt till svarta njurar
Styrningen till fönsterhissarna fick smaka på silikonet
Bytt motorolja samt oljefiltret
Bytt bromsvätska
Monterat Federal 595 Rs-r! 215 breda fram och 235 breda bak på originalhjulen! nice
Köpt BMW Style32 18 tummare från e38 med 235/40-18 fram och 265/35-18 bak....fett
Monterat Eisenmann Race avgas
Monterat XYZ SS coilovers med lite speciell fjäderspec
"köpt" 325 insug (tack T39m)
Monterat en Pioneer Wx77a
Moterat MDS framsystem
Köpt nya bärarmsbussningar och nya gummikuddar till växellådsfästena
Köpt nya större bromsskivor från e46 328
Köpt konverteringsdelar för bromsuppgraderingen
Köpt silentblock i alu/delrin
Köpt diffbussning i delrin
Bytt avgasfästen
Fix och trix när jag har ork och lust:
Oljebyte växellåda och diff
Diverse rostfix...inget allvarligt men det sticker i ögonen på mig som kört plastbil innan.
)! Har en hel del kvar att lära och det finns ett gäng grejer jag vill ändra på bilen innan den känns perfekt! Men jag kan inte vara annat än toknöjd med bilen och banträffen.
)
m3 snurra + kompressor eller nått kul hehe