Reg.datum
    apr 2010
    Blev en vända ut till garaget i helgen och det blev en hel del gjort !

Lördagen började med att det blev en omflyttning i garaget, CRX:en skulle längst in då det skall skruvas och donas med den fram tills nästa vår.

Nu när den står så fint så var det bara att sätta igång och kötta på lite. Var lika bra att göra det ordentligt så bara att lyfta ur motor och riva drivaxlar och upphängning sagt och gjort……

Allt gick supersmidigt och snabbt, skiten ur !

Nu när allt var ute och vi hade tempot uppe så gick vi på bromsservot !?! Heter det verkligen så den svarta !?!

Fyra skruvar from hell kan jag meddela….. Alla sitter bakom instrumentbrädan två var lätta att få loss men de två övriga sitter i sjuka vinklar och är riktigt trixiga men loss kom skiten.

Tur att jag fick med en bättre begagnad att byta till !

Riktigt bra flow hela lördagen, kan inte mer än att vara nöjd

Söndagen blev lugn, drivaxlarna plockades isär och kollades, samtliga var helt okej en ny damask åkte på och nytt fett i alla damasker.

/Jocke

Reg.datum
    mar 2008
    Det går undan, du ligger verkligen i! Skönt att det visas lite hud också, nu kan läsarna bara sitta och vänta på nästa ass-slip :-)
    Sports for Fuckups

Reg.datum
    aug 2009
    Smutt som få Jocke!
    Är planerna sedan att gå turbovägen eller?

Får man lite ofint fråga om baslådan ståendes på stolen brevid din motor är för modelisort?
    Promoted - Alive.se

Reg.datum
    apr 2010
    Inte helt dött i garaget, en garagefylla som ledde till vissa rockader av bilmässiga slag och en riktigt sen varmkörning, mer om detta senare.

Bjuder på ett smakprov med VTEC och 8000RPM och någon skön kommentar av en klapplänning.

http://youtu.be/FISq66yw1yE

/Jocke

Reg.datum
    apr 2010
    Som sagt, bilar bytte ägare.

Kan inte med ord beskriva hur avis jag varit på Bongo sen han skaffade den….

Men nu är den min

HONDA CRX VT EE8_1991

Härlig original bil med endast en tant som ägare sen ny, och givetvis full servicebok från Rosenholtz !

I mina ögon blir det inte mycket mer JDM än så här.

/Jocke
    CTR-CRX-EJ9

Reg.datum
    apr 2010

Mantorp med HPC !

CRX:en var en riktigt kul upplevelse att köra på bana. Han endast med att skruva på lite små saker som legend ok med nya skivor samt min BuddyClub stol innan körningen, så nästan helt stock.

Köpte Toyosar men fick bara tag på två 15” fälgar, inte optimalt direkt då jag fick åka med stengamla däck bak.

Men det fungerade hyfsat, var ute en del under dagen men körde mest sista timmen då jag typ var själv på banan.

Dagen slutade bra, och enda incidenten för mig var en 360 snurr ut på långa rakan

Blir helt klart mer bana med rexen. Kommer fixa mer mos och bättre väghållning på bilen. Det mesta ligger i garaget och nu när man fått en massa energi efter körningen så kommer nog sakerna på snart .

Kul att se bilar man läst om här på Alive !

/Jocke
    CTR-CRX-EJ9

Reg.datum
    aug 2009
    Fan va kul att den fick smaka lite bana
    ...I Like Rice...
    ...Type-S...

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright: