+ Svara på ämne
Sidan 5 av 39 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 15 ... SistaSista
    Reg.datum
    feb 2011
    Sparco sprint är väl rätt vettig om du inte vill lägga alldeles för mycket pengar?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    There is no replacement for cubic displacement!
    Regionsansvarig Väst @ Honda Performance Club

Citat Ursprungligen postat av Erajk Visa inlägg
    Tack så mycket! jorå, den kan ju inte stava till NM den motorn bara, men tittar man på hastighetsmätaren tycker jag att det pinnar på helt ok

Från början hade jag tänkt mig ca 1200kg inkl. Bur, men är rädd att jag antagligen inte kommer nå det just nu tippar jag på att jag kan komma ner i ca 1240 + bur.
    AC ska ju ryka en dag också.. Har dock ingen aning om hur mycket allt det kan väga :P

Sneglar som sagt på turbo-kit lite väl ofta.. Men ska läsa på lite hur det skulle vara med en 3rotor N/A också.. Dock pratar vi ju långt fram i tiden då
    Sjukt roligt projekt då jag själv har en rx8a och rx7a
    Ska bli skoj att följa och jämnföra
    Tyvärr så är 231hk lite väl tilltaget tyvärr, man brukar säga runt 220hk.
    och kan nå upp till straxt över 250hk med programvara, insug och avgas från grenrör.

Kolla även på kompressorkiten till rx8an, men som alltid rek att göra en motorrenovering och trimning när du överladdar dom så det verkligen håller helst för banåkning
    20b N/A håller jag på att montera i min rx7a och det kostar.
    räkna med 140-200tkr

Reg.datum
    sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av Antonic Visa inlägg
    Sjukt roligt projekt då jag själv har en rx8a och rx7a
    Ska bli skoj att följa och jämnföra
    Tyvärr så är 231hk lite väl tilltaget tyvärr, man brukar säga runt 220hk.
    och kan nå upp till straxt över 250hk med programvara, insug och avgas från grenrör.

Kolla även på kompressorkiten till rx8an, men som alltid rek att göra en motorrenovering och trimning när du överladdar dom så det verkligen håller helst för banåkning
    20b N/A håller jag på att montera i min rx7a och det kostar.
    räkna med 140-200tkr
    Ja, precis.. Dom brukar la säga att dom egentligen inte levererar mycket mer än 180hk på hjulen va?
    Jag ska försöka skrämma upp den i ca 210hk på hjulen iaf hade jag tänkt. Det brukar faktiskt räcka hyffsat långt, så länge du har ett bra och lätt chassi
    Kanske inte ens blir så att jag överladdar.. Får se lite när jag kört en säsong om det känns värt. Alternativet är ju att överladda och köra till maskinen ger upp, sen köpa en ny motor Dock är dom där rackarna rätt dyra...

Jahadu! Fräckt!! Men du ska köra med överladd i den också eller? Har du byggt själv eller köper du en färdig motor?
    Zoom Zoom!

Reg.datum
    sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av raseri Visa inlägg
    Sparco sprint är väl rätt vettig om du inte vill lägga alldeles för mycket pengar?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vet du var man kan köpa dom billigt Fredrik?
    Zoom Zoom!

Reg.datum
    jul 2010
    Jag kör med dom stolarna i min Mr2. Tycker dom funkar klockrent.
    har ju kört runt 7-800 mil i år med dom och tycker de funkar bra som sagt.

Funkar även långresor med, har åkt mantorp tur och retur och tycker de är skönare än arbetsbilen.

Hade dom i min saab också, och har en polare som även han har en sådan i sin 900.

Jag rekommenderar starkt till det priset!

EDIT: Talar nu alltså om ridetech stolarna.
    Toyota Mr2 GT-S Timeattack.

Reg.datum
    sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av martenheller Visa inlägg
    Jag kör med dom stolarna i min Mr2. Tycker dom funkar klockrent.
    har ju kört runt 7-800 mil i år med dom och tycker de funkar bra som sagt.

Funkar även långresor med, har åkt mantorp tur och retur och tycker de är skönare än arbetsbilen.

Hade dom i min saab också, och har en polare som även han har en sådan i sin 900.

Jag rekommenderar starkt till det priset!

EDIT: Talar nu alltså om ridetech stolarna.
    Låter ju kanonbra ju! Dock tummar jag helst inte på säkerheten.. Finns det några papper på att dom är testade eller något sånt?
    Zoom Zoom!

Ja, precis.. Dom brukar la säga att dom egentligen inte levererar mycket mer än 180hk på hjulen va?
    Jag ska försöka skrämma upp den i ca 210hk på hjulen iaf hade jag tänkt. Det brukar faktiskt räcka hyffsat långt, så länge du har ett bra och lätt chassi
    Kanske inte ens blir så att jag överladdar.. Får se lite när jag kört en säsong om det känns värt. Alternativet är ju att överladda och köra till maskinen ger upp, sen köpa en ny motor Dock är dom där rackarna rätt dyra...

Jahadu! Fräckt!! Men du ska köra med överladd i den också eller? Har du byggt själv eller köper du en färdig motor?
    Ja det är ett bra mål!
    Sedan beror ju på hur mycket man överladdar med.
    Ska du ha rensa helt invändigt eller ska du tillbaka med mattor och baksäte.

Nej inget överladd i början, sattsar på 330hk och riktigt lätt och bra chassi.
    Sedan får man se om man köra överladd eller trimmar upp den till 420hk utan turbo.
    Med överladd så måste jag ha ny växellåda tyvärr

Jag bygger inte motorn själv utan det får Jörgen på Rotaryperformance göra.
    Ända motorbyggare jag litar på.

Reg.datum
    sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av Antonic Visa inlägg
    Ja det är ett bra mål!
    Sedan beror ju på hur mycket man överladdar med.
    Ska du ha rensa helt invändigt eller ska du tillbaka med mattor och baksäte.

Nej inget överladd i början, sattsar på 330hk och riktigt lätt och bra chassi.
    Sedan får man se om man köra överladd eller trimmar upp den till 420hk utan turbo.
    Med överladd så måste jag ha ny växellåda tyvärr

Jag bygger inte motorn själv utan det får Jörgen på Rotaryperformance göra.
    Ända motorbyggare jag litar på.
    Men ska ju upp på ca 200-210 på hjulen gör jag det n/a.. Minsta turbokittet från greddy levererar ca 280-290hjul hk frågan är dock om bilen kommer orka massa varv på bana sen bara... Man vill ju egentligen ha en hyffsat safe bil, och det har man nog inte med en överladdad rx8 ;P

Vad tror du att du kan få ner din rx7 i då? är dom lättare än råttan?
    Zoom Zoom!

Reg.datum
    sep 2011
    Inte hänt sådär fruktansvärt mycket nu på ett tag. Bilen har halkat genom besiktningen iaf! ;D

Idag har jag plockat ur stolarna igen, tagit bort lite isolering och fortsatt med dom förbannade asfaltsmattorna ^^

Zoom Zoom!

Reg.datum
    jul 2010
    Låter ju kanonbra ju! Dock tummar jag helst inte på säkerheten.. Finns det några papper på att dom är testade eller något sånt?
    Inte en aning faktiskt.
    Var ju med lite papper osv men inget jag läste .
    Toyota Mr2 GT-S Timeattack.

+ Svara på ämne
Sidan 5 av 39 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 15 ... SistaSista
Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store