Visa resultat för omröstning: Fälgtyp?

Antal röster
12. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Snowflake! Know your roots.

5 41.67%
  • RS! Classy.

4 33.33%
  • De där två ser ju ut som @#&%§! Nåt annat.

3 25.00%
    Reg.datum
    okt 2011
    Tjena hejsan!
    Jag sitter och skjutsar arslet något så vackert (?) som en Golf GTI av årsmodell 2003. Och nu har jag börjat fundera på att smäcka på nå fälgar i tyskstukstrakten. Funderingarna just nu går i dessa banor:

Snowflakereplikor? Det vill alltså säga replikor av en fälgmodell som satt på MK1/2 cab, GTI eller vad vet jag... Det blir i så fall sådana som den första bilden visar i helhet, med gunmetal "bakgrund" och inte svart även fast svart i mitt tycke var snyggare... För såna har jag inte hittat...

Eller krysseker, typ BBS RS? Just denna modell heter Calibre Vintage, men det måste ju inte vara exakt såna heller.

Eller anser ni att jag ska ha något annat?
    Bilen kommer inte bli extremsnorlåg med bredkroppskit och vrålputs, utan den ska vara ganska modest. Inga kjolpaket eller så. Möjligen att det en dag blir sänkning som följd av chassioptimering, typ coilovers, bråckbussningar och andra åka-fort-grejer.
    Storleken jag tänker mig är 18".
    Bilder på bilen som den nästan är nu finns på http://www.garaget.org/?car=155894. Skillnaden är att jag nu har strålkastare med MK V-look och svarta baklyktor, bägge från Hella.

Tacksam för konstruktiv kritik!
    ...sade en sån där storpratare som säger att "det är mycket man skulle ha gjort" och hej och hå...

Reg.datum
    aug 2008
    jag slår ett slag för bbs lm (alternativt kopiorna)
    annars passar audi a8 fälgarna jävligt fint med (sånna som piller säljer i köp och sälj delen)

mvh jimmy
    The speed was ok, but the corner to tight.

Reg.datum
    okt 2011
    Citat Ursprungligen postat av sluggo112 Visa inlägg
    jag slår ett slag för bbs lm (alternativt kopiorna)
    annars passar audi a8 fälgarna jävligt fint med (sånna som piller säljer i köp och sälj delen)

mvh jimmy
    Ja, LeMans är inte alls fula Dock tror jag inte plånboken nånsin kommer tillåta ett par original, men kopior är helt klart något att överväga!
    A8-fälgar är dock inte alls min kopp te... Inte på en Golf i alla fall Men tack för tipset!
    ...sade en sån där storpratare som säger att "det är mycket man skulle ha gjort" och hej och hå...

Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Lagasse Visa inlägg
    Ja, LeMans är inte alls fula Dock tror jag inte plånboken nånsin kommer tillåta ett par original, men kopior är helt klart något att överväga!
    A8-fälgar är dock inte alls min kopp te... Inte på en Golf i alla fall Men tack för tipset!
    Säger också LM. Jinnie och Jugge vet ju hur det ser ut

garaget.org/danjul

Reg.datum
    feb 2009
    Jag hade utan tvekan tagit snowflake fälgen! Klockrent på en 4a

Reg.datum
    aug 2010
    Säger Snowflake jag med !
    "Min bil drar 2,5l milen . Jag är ingen miljöbov , jag är en livsnjutare" - Rauken 080616

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog
Facebook