Ja, som rubriken lyder, hur fick ni ihop era stålars till att ha råd att bygga på era projekt och nybilar? Lån? Många års sparande? Lotto vinster? Massor med övertid?
    Kanske inte är något som man delar med sig av, men värt att fråga!
    Fram med era storys nu

Funderingen kommer fram då jag själv halvt sitter och delar upp nudelpaket i fyra delar och spär ut med brödsmulor från jobbet (liiite överdrivet, men ni fattar poängen ) för att ha råd med de små sakerna som krävs på lilla åådin
    Och då anser jag mig inte ha direkt dåligt betalt, speciellt inte för min ringa ålder.

Mvh!

Reg.datum
    feb 2011
    Började jobba när jag var fjorton, jobbade helger under hela skoltiden, började jobba 100% direkt efter det.
    Så jobbjobbjobb för att hålla på med leksakerna, jag har sådan tur att jag har klarat mig ifrån att behöva ha billån!
    There is no replacement for cubic displacement!
    Regionsansvarig Väst @ Honda Performance Club

Reg.datum
    mar 2008
    Jag körde en annan variant. Tog billån direkt innan jag tog körkort sen jobba av det satan fort. Sen gör man kanske nån bra bilaffär för att uttöka grundbudgeten men är man inte richboy måste man kunna jobba för att ha råd att pilla med bilar, så är det bara.
    Sports for Fuckups

Reg.datum
    aug 2009
    Jag bakade in bilköp när ja la om lånen på lägenheten. Så belånade ja lite på lyan pga "renovering" Då lånade ja 200k o fick en höjd månadskostnad på ca 260kr=)
    ...I Like Rice...
    ...Type-S...

Reg.datum
    sep 2011
    Jag har också haft turen att helt klara mig undan lån

Bodde hemma till jag var 21 och fick ett hyffsat jobb där jag kunde spara många tusenlappar till de kommande bilköpen, Pengarna man får ut efter lumpen (ca 25k) kastades in på det kontot också. Lyckades spara ihop 120k till min Civic Type-R jag köpte då, sen fortsatte jag att spara till jag köpte min STi -04.
    Nu när jag har sålt min Subaru och tog hem Rx8:an från England (50k) fick jag helt plötligt ganska mycket pengar över, som nu ska ligga och vänta på bättre tider
    Zoom Zoom!

Reg.datum
    okt 2010
    Citat Ursprungligen postat av Erajk Visa inlägg
    Jag har också haft turen att helt klara mig undan lån

Bodde hemma till jag var 21 och fick ett hyffsat jobb där jag kunde spara många tusenlappar till de kommande bilköpen, Pengarna man får ut efter lumpen (ca 25k) kastades in på det kontot också. Lyckades spara ihop 120k till min Civic Type-R jag köpte då, sen fortsatte jag att spara till jag köpte min STi -04.
    Nu när jag har sålt min Subaru och tog hem Rx8:an från England (50k) fick jag helt plötligt ganska mycket pengar över, som nu ska ligga och vänta på bättre tider
    Vafan är inte 50k väldigt billigt för en rx8? eller är de normal pris på den där ön för en brukis?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Reg.datum
    sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av Hussner Visa inlägg
    Vafan är inte 50k väldigt billigt för en rx8? eller är de normal pris på den där ön för en brukis?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    Rx8r är VÄLDIGT billiga i england! Därför jag valde att bygga på en sån Ville ha så roligt som möjligt och fortsätta med rejsing, fast för så lite pengar som möjligt
    Zoom Zoom!

Reg.datum
    mar 2009
    Har inge flis... Var tvungen att kränga S2k för att ha råd med boende
    //Mattias
    impreza 2.5 | ibiza 1.6 | accord 2.0

Reg.datum
    feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av kocken Visa inlägg
    Sen gör man kanske nån bra bilaffär för att uttöka grundbudgeten.
    ot: Credz till dig. Jag har aldrig gått plus efter en bilaffär och är ganska säker på att jag aldrig kommer göra.

Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av kroO Visa inlägg
    ot: Credz till dig. Jag har aldrig gått plus efter en bilaffär och är ganska säker på att jag aldrig kommer göra.
    Om man räknar på vad man lagt ut på bilen har jag aldrig gått plus, det är omöjligt. Men om man räknar på vad man betalade vid inköp och vad man fick för den så har man ju gått plus någongång :-/
    Sports for Fuckups

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog