Reg.datum
    feb 2008
    Som rubriken lyder, Tidningen Gatbilar packar ihop..

För fem år sedan startade Albinsson & Sjöberg tidningen Gatbilar, som från början var en sajt, men sedan också blev en tidning. Den vänder sig främst till pojkar i åldern 15-25 år - en målgrupp som numera hellre läser om bilar i digitala medier.

Förlaget väljer därför att lägga ner tidningen på grund av en kraftigt vikande försäljning. I den senaste TS-mätningen hade tidningen, som har getts ut varannan månad, 5 700 sålda exemplar. Förlaget kommer istället att satsa på sajten gatbilar.se och ha ett större fokus på evenemang.

– Sannolikt kommer vi att få se fler titlar försvinna inom motortidningssegmentet som är lika överetablerat som andra kategorier i tidningshyllan, säger förläggaren Stig L Sjöberg, i ett pressmeddelande.

.....
    Dagens Media
    "Eat my short"

Reg.datum
    apr 2008
    detta är väll andra gången dom lägger ner tidningen?
    «Audi quattro - spice up your life.»

Reg.datum
    aug 2009
    Inte för att jag menar att trampa på någons tår men svensk biltidningskultur är inte precis vad jag högst personligen kallar bra och med den motivering de beslutar nedläggningen säger saken sig själv.
    Promoted - Alive.se

Reg.datum
    jun 2009
    Det kom inte som en överraskning precis. Hade själv nästan glömt att den fanns i hyllan. Sen är det alltid tråkigt att en tidning ska behöva lägga ner då det är en speciell känsla att bläddra Har ju samlat på mig en ganska stor bunta med Bilsport, så ja vet!
    BMW M3 - 01 | BMW 318 touring - 97 | Jeremy Clarkson - "M3 drivers have no friends"

Reg.datum
    jan 2010
    On a related note: Såg att det startats en ny dragrace/motorsportblaska i dagarna... Bra timing :-)
    "....Discontent is banished. Action is the thing, and all."
    -Hardwired, Walter Jon Williams

Reg.datum
    okt 2010
    Citat Ursprungligen postat av UFO Visa inlägg
    On a related note: Såg att det startats en ny dragrace/motorsportblaska i dagarna... Bra timing :-)
    Du menar fuel? det är gasoline som ansvarar för den.. Fick hem första exet av den tidningen för ett par veckor sen

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Tråkigt tycker jag, även om tidningen var tunn och inte innehöll lite mycket "invärtes beundran".
    Men inte bra att man lägger ned tidningar för det minskar möjligheten till sponsorskap etc. Om ingen skriver om oss, så är det svår att bygga ett intresse.

Tur att vi som E-tidning bara ökar.

//Daniel
    Redaktörerna på www.greenlightmag.se

Tidningen Gatbilar kan väll knappast ngn sakna. Snacka om usel tidning i både layout och innehåll!
    Deras målgrupp borde ju mkt hellre bläddra gamla hederliga BILSPORT där ungefär allt av innehåll är bättre gjort.

Själv så föredrar jag Tidningarna Gasoline, Fuel samt Street & Strip - riktigt lättlästa och underhållande blaskor

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog
Facebook