Reg.datum
    nov 2011
    Kopplade in min motorvärmare över natten med en timer på. Kom ut till bilen dagen efter och vrider om nyckeln och den startar men stendör direkt när den har startat.

I vanliga fall så brukar instrumentpanelen lysa och multifunktionsdisplayen brukar säga "ok" när man tänder tändningen. Nu är hela instrumentpanelen svart.

Det är en audi a4 2.0t avant b7. Någon som har en idé?

Reg.datum
    sep 2010
    Vill minnas att jag hört folk som haft problem med ungefär samma sak, då har det spökat med tempgivarna för kylvattnet, insugsluft bl a.

Dock så låter ju det ganska konstigt att det skulle strula med instrumenten då, hoppas jag bidrog till något iaf :P

Reg.datum
    nov 2011
    Ja eller hur. Kan ju vara så att man har fått 2 fel samtidigt. Ska kolla upp säkringarna imorrn tänkte jag.

Reg.datum
    nov 2011
    Tänkte uppdatera. Har stått utan bil nu sen ursprungsposten. Jag lämnade in bilen till verkstan. De ringde 3-4 dagar senare och meddelade att någonting är läskigt fel med bilen då de inte ens får kontakt med den via diagnostikuttaget. De skickar därefter iväg styrenheten (tror jag) till Holland för vidare felsökning. Några dagar efter detta ringer de och meddelar att någon har backat på bilen så nu står den på en lackeringsfirma och väntar på att få en nylackad framskärm. Värt att notera är att den fortfarande inte startar då Holländarna sitter å trycker på min styrenhet :P

Reg.datum
    sep 2011
    Usch! Snacka om otur!

Men sjukt konstigt att den bara STENDÖR! :O
    Zoom Zoom!

Reg.datum
    aug 2009
    Inte för att det hjälper men kan motorvärmaren vara så felkopplad att den stekte boxen genom dålig jord eller något? Spekulerar vilt nu..
    Promoted - Alive.se

Reg.datum
    nov 2011
    inte omöjligt. Det var min första tanke också men "proffsen" skrattade mer eller mindre åt mig efter den idéen. Tycker dock de e sjukt skumt att bilen vägrar starta efter första gången man kopplade in motorvärmaren. Är helt övertygad om att alla felen på något sätt är kopplade till motorvärmaren. Får se vad som händer när jag oundvikligen använder värmaren igen :P.

Har fortfarande inte hört från vare sig holland, meka eller lackeringsfirman men ja ä int bitter.

Reg.datum
    nov 2011
    Verkstan ringde. De har fått tillbaka delarna från Holland med beskrivningen "we found nothing wrong". Verkstan kopplade in grejerna i bilen och vrider om nyckeln. Nu fungerar aset :S Ska hämta den senare idag men jag räknar väl mer eller mindre med att få lämna tillbaka den strax igen :P

Reg.datum
    jul 2010
    fan va tråkigt, kan bara hålla tummarna för dig...
    gå ut hårt och sedan öka....

Reg.datum
    nov 2011
    Åkte och hämtade bilen. Går ut från verkstan och hoppar in i bilen. Vrider om nyckeln och njuter av fullständig och total tystnad. Inte ett livstecken i bilen. Då kom de fram till att batteriet va dött (Hur det har dött är för mig ofattbart) I vilket fall som helst så får vi igång bilen med starthjälp. De säger åt mig att åka nån timme så att batteriet kan ladda upp vilket jag gör. När jag senare ska starta bilen igen så är den precis lika död som den va på verkstan. Om möjligt har de gjort läget värre. Får väl bogsera tillbaka den imorrn

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog
Facebook