Reg.datum
    jun 2008
    Vill varna alla er som kör paket/skåpbil (även privata bilar antar jag).

Vi har haft 3 inbrott i våra bilar på 2 veckor. 2 av dem idag under lunchen. Dem använder nån form av elektronisk utrustning som snappar upp signalen mellan nyckel och bil.
    Vi har pratat med andra chaufförer hos konkurrenterna och tydligen har dem haft samma problem, länsade bilar fast inga bryt märken.

Våra bilar har haft inbrott i Solna och Sundbybergs trakterna.

Efter att första bilen fick inbrott på detta sätt har jag alltid kollat en extra gång att bilen varit låst innan jag gick på lunch. Men då trodde jag dem använde någon form av utrustning som blockerade signalen från nyckeln. Men tydligen är det inte så utan dem tar helt enkelt signalen från nyckeln och låser upp bilen när vi gått därifrån. Det sjuka är att dem låst bilen efter sig och dem gör det mitt på dagen på antingen en parkering under lunchen eller när chauffören är och levererar paket.

Satt och fundera på hur man ska lösa det här problemet. Även om polisen skulle få fast dem så kommer det alltid fler äckel som använder samma teknik.
    Har en ide men den funkar bara på bilar som har en dörr från hytten till skåpet.
    Finns det några bra sätt att skydda sig mot dessa idioter?
    Någon som vet något mer?
    Granne med Kakan

Reg.datum
    maj 2010
    Lås bilen gå därifrån, men håll uppsikt från en gömma --------> spöa på dom ordentligt!

Reg.datum
    jun 2008
    Lås med nyckel?
    Åk du först så väntar jag där framme.

Reg.datum
    jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av andjul Visa inlägg
    Lås bilen gå därifrån, men håll uppsikt från en gömma --------> spöa på dom ordentligt!
    Förmodligen gör dem det inte på samma bilar på samma ställe så ofta.

Citat Ursprungligen postat av Åberg Visa inlägg
    Lås med nyckel?
    då är bilen olarmad för andra idioter som gillar slå in en ruta eller bryta sig in. Så det är inget alternativ.
    Granne med Kakan

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog