Reg.datum
    apr 2008
    Har problem med min generator, servo osv rem som slirar. Det konstiga är att den bara slirar efter en stunds körning, antagligen när den fått upp temp och bara när man har liten eller ingen belastning på motorn.. Händer oftast bara vid motorvägskörning.

Har provat med 3 olika remmar och bytt löphjulet men inget tycks hjälpa. Nån som har någon idé om vad jag ska göra nu? Kan remhjulen på generatorn osv bli slitna och det är därför eller?

Tacksam för alla förslag då det suger att åka med ett konstant pipande ljud..
    I ❤ Oijoij-Society.com

Reg.datum
    mar 2008
    Fick samma problem på min 320 e46. Det som hjälpte var att byta till originaldelar. Jag hade vid stor service bytt allt. Multirem, samtliga löphjul + spännare. Efter det fick jag slirande och skrikande rem. Tjöt hela vägen från söderhamn och hem. Kunde dock inte se något slitage på remmen. Den var spänd som den skulle. Rev bort skiten och köpte allt nytt från bmw. Vart totalt 500kr billigare samt tyst
    Inte som alla andra, men nöjd

Reg.datum
    apr 2008
    Okej! Helskumt!

Bytte du alla remhjul och allt eller?
    I ❤ Oijoij-Society.com

Reg.datum
    mar 2008
    Yepp. Lämnade tillbaka alla gamla delar. Köpte allt original istället. Blev billigare och bättre. Har hört mig för och till vissa bilar har eftermarknad tydligen svårt med multiremmar. Kan ju inte lova att detta är fallet med din bil. Men det kan ju räcka att enbart köpa en ny rem. Värt att prova

Reg.datum
    apr 2008
    Okej, får riva lite i helgen, testat 3 remmar så problemet är inte remmen:P
    I ❤ Oijoij-Society.com

Reg.datum
    aug 2009
    Sådär utan att kunna något känns det ju som att spännaren är lite sliten. Men jag är låååångt ifrån en expert. Själv ska jag byta multirem och AC rem här i dagarna då dom som sitter där nu har en del torrsprickor..
    Promoted - Alive.se

Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av Wtec Visa inlägg
    Okej, får riva lite i helgen, testat 3 remmar så problemet är inte remmen:P
    Har du provat med en original BMW rem? Annars kan det absolut vara som Edin säger. Att spännaren börjar bli trött.

Reg.datum
    apr 2008
    Spännaren känns tight när jag lyfter av och på remmen, men kanske att den e slö..

Men varför slirar den bara när det knappt är någon belastning?
    I ❤ Oijoij-Society.com

Reg.datum
    mar 2008
    Vet inte. Dock vet jag bara att min nya rem och nya spännare förde en jäkla massa oväsen. tjöt som fan. Men den verkade inte slira nämnvärt.Kunde inte se en tendens till slitage eller spån efter resan hem från landet på 28 mil.

Reg.datum
    jul 2009
    Kolla så det inte är färg, skit eller rost i spåren för remmen. Det kan göra att det skriker... Ta en stålborste o kör i spåren när bilen går på tomgång.. Passa fingrar osv bara :-P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog