Reg.datum
    mar 2009
    Hej hallå,

Funderar om man skulle köpt sig en halvrolig brukshink i form av en Subaru Impreza WRX av 2006 modell (2,5L) med original 230 hk. Kombi-varianten är den som lockar!

Misstänker att WRX:en lär vara rätt trött original och frågar därför om det går att få någon fart på kärran utan risk för ras eller tvång att lägga ned en halv årslön i motorn?

Hur är chassit att bygga vidare med exempelvis coilovers och däck för lite lättare banåka?

Tack

// Mattias
    //Mattias
    impreza 2.5 | ibiza 1.6 | accord 2.0

Reg.datum
    aug 2009
    Squid har vell en sån? Har för mig det i alla fall men vi får invänta svar från honnom.
    Promoted - Alive.se

Reg.datum
    sep 2011
    JRM steg 1 340hk, coilovers och ett par semislicks som både tål lite rolig banåka och gata hade kanske varit ett alternativ?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
    Zoom Zoom!

Reg.datum
    sep 2011
    Dock inte helt gratis det heller kanske :/

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
    Zoom Zoom!

Reg.datum
    mar 2008
    Av det jag hört är det snuskigt dyrt att pilla på dem. Visst, basic sakerna som chip,luftfilter och avgas är väl som andra bilar men sen börjar det kosta flis. Kör på dessa saker och ett par coils så har du iaf en hyffsat rolig bil.

Dags för familj?:-P
    Passat Synchro Tdi "Harald" öststatsedition, Xc70 Awd "Bernte"

Reg.datum
    mar 2009
    Vill ha en bra och rolig året-runt-bil med hyfsade praktiska egenskaper. Gillar dessutom kombivarianten av Hawk-Eye som är ganska snygg och ovanlig

Om man jämför en Impreza WRX 2.5 med JRM steg 1 mot exempelvis en Evo VI. Hur skulle utgången se ut mellan dessa rivaler?

Delis: Nej, inget planerat :P
    //Mattias

Reg.datum
    sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Edin Visa inlägg
    Squid har vell en sån? Har för mig det i alla fall men vi får invänta svar från honnom.
    Jo men med STi-rova, så ca 30-40 hk mer.. Och jag tycker det är en klockren bruksbil, tror nästan 230hk hade räckt väl det med. Rätt skönt bottenvrid iochmed 2.5L tycker iaf jag.

Hur det är med väghållning osv kan jag väl inte anse mig själv som rätt person att svara på, då jag inte leker banförare på vägen, men har kört några spännande vägar på ett "inspirerat" vis, och jag hade bara roligt Lättkontrollerade på bredsladd på vintern också!
    What does Marsellus Wallace LOOK LIKE?!

Reg.datum
    mar 2009
    Hmm, intressant!

Finns en silver kombi på Blocket hos bilhandlare i Stockholm för 139k. Kanske borde ta en tur till Solna och kika på bilen

sqd: Är din till salu?
    //Mattias

Reg.datum
    sep 2010
    Allt jag äger är till salu, det handlar bara om vilket pris Men ja, är du intresserad så
    What does Marsellus Wallace LOOK LIKE?!

Reg.datum
    sep 2011
    Det jag har att tillägga i diskussionen är väl att 2.0L anses vara en bättre motorn än 2.5L, iaf när det gäller STi-modellerna. (kanske inte är samma för WRX)
    Jag körde ju STi 2004 för någon månad sen innan jag sålde den och kan säga att jag inte var annat än nöjd med Subaru.

För att få fjutt i den så är det avgassystem och mappning som gäller. Vill man inte vända sig till JRM så tror jag fortfarande Autotech kan hjälpa dig med EcoTek. (mappar om originalboxen).
    Bränslepump kan behöva bytas, men en walbro 255L/H kostar ju inte allt för mycket

Vill du svänga på bana är det många som tycker att inte ens STi-chassit håller måttet, så där kan ju behövas en uppgradering i form av coilovers.
    Många har haft problem med klonkande dämpare på Impreza. Gör dessa det är det dags att byta ut. Original kostar lika mycket eller mer som ett hyffsat alternativ av coilovers. (Jag köpte BC när mina började klonka och var supernöjd).
    Man kan smörja dämparen med vitt luminumfett för att få tyst på dom, men bara tillfälligt, klonkandet kommer komma tillbaka efter någon/några veckor.
    Zoom Zoom!

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog