Reg.datum
    okt 2010
    Tjena alla

Har fått lite trubbel med min 945 -94 b230ft m90.
    Tappade allt vatten i systemet och bilen gick varm som resultat. Hittade en slang till oljefilterfoten eller vad den nu kallas som var trasig så den har jag bytt men den tar fortfarande vatten. Har inget vatten i oljan eller vise verse, Har kört med "tryck test" i tändstift hålet o då bubblade de ingenting däremot var inte ventilerna helt bra. Bilen går lite illa 10 sek när man startar den när den stått ett par timmar eller längre. Värmen i fläkten är hyfsad men däremot kommer värmen växelvis ena minuten är de bara fläkt o nästa är de värme. Är det toppackningen ändå fast den bara läcker vid högretryck? eller är det någon annan som har erfarenhet av detta?

tack på förhand
    // Jimmy

Reg.datum
    maj 2010
    Testa att när du kört den ett tag öppna expantionskärlet efter du stängt av och kolla om det pyser lite eller väldigt mycket. Eller att du när du stannat och stängt av lätta på eventuellt tryck där sen vänta några timmar och kolla om den går bra då när du startar. Hade det felet på s3:an. Vilket var sprickor i toppen...
    Kass på att förklara men du kanske fattar :P
    Audi S3 || Norrortracing.se || Routeofsweden.com

Reg.datum
    okt 2010
    Det pyser rätt mycke enligt mitt tycke. Glömde även säga att övre kylarslangen är mer eller mindre stum under/efter körning

// Jimmy

Reg.datum
    feb 2009
    kylarslangarna brukar vara ganska hårda efter man har kört hårt/Länge men det ska gå att trycka ihop dom och de ska inte se ut som dom sprängs. det luktar inte glykol i bilen eller är fuktigt vid golvmattorna då värme paketet brukar kunna gå sönder till följd av trasig toppackning och för högt tryck. inte helt ovanligt med trasig toppackning när man har höjt laddtrycket.

sen har jag vart med om att det läcker i bakkant mellan toppen och blocket ner mot växellådan när motorn blir varm kan vara svårt att se.

lycka till /Marcus
    Marcus Brottman Austin mini 1380 -75, Austin mini pickup 1000 -69, Mini 1275gt -73, Volvo 940 Turbo+

Reg.datum
    okt 2010
    Menar du trycka ihop gummi mot gummi mot varandra eller bara någon cm? För jag får väl ungefär ihop den 5-10 mm på varje sida när jag klämmer.
    Tycker inte det luktar glykol eller sett nå blött inne i kupen.

Har fan ingen lust o mecka med vinterbilar

Reg.datum
    feb 2009
    du skulle behöva trycksätta kylsystemet så man kan vara säker på vart den läcker ifrån, försvinner det mycket vatten? sen det med värmen är konstigt har du ac? då sitter värmekranen i motorrummet vid torpeden precis innan slangarna går in i bilen och styrs med vakuum kolla så att den fungerar och inte tappar trycket har du inte ac sitter kranen vid gaspedalen och styrs mekaniskt. men låter det nästan som du har blåst toppackningen eller fått sprickor i toppen
    Marcus Brottman Austin mini 1380 -75, Austin mini pickup 1000 -69, Mini 1275gt -73, Volvo 940 Turbo+

Reg.datum
    okt 2010
    Nu tror jag att det är löst iaf.
    tog mig i kragen och slet av toppen och böt lite packningar så nu verkar den funka Om jag inte blåste den inatt igen efter allt sladdande

Tack för hjälpen tråden kan väl låsas nu tills vidare

// Jimmy

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload