Reg.datum
    sep 2009
    Hej hej,

efter tidigare tråd (se länk) så har mina problem med anliggande bromsar fram bara blivit värre och nu sist gick bilen inte igenom besiktningen. Jag har beställt helt nya bromsar, 4 kolvs OK, slitsade skivor, alla bultar och monteringssats, stålomspunna slangar, ja rubbet.

Dessa OK verkar komma olackade om jag förstått det hela rätt. Vad bör jag använda för färg som kommer att hålla och se snygg ut länge? Jag är inte ute efter något billigt skit utan något som folk använt och VET är bra. Tips mottages om namn och vart man kan köpa den, tack!

Mvh,
    Silver Clio V6 2001, blå Prodrive Impreza WRX 2004.

Reg.datum
    jun 2008
    Jag köpte ett litet kit med svart ok-färg och nåt mer, minns inte vad som följde med riktigt, har för mig att det kostade en röding lite drygt för typ 2-3 år sedan. Dock använde jag det aldrig men jag har för mig att det var bra grejer enligt orden på gatan då Du kan få ta över det för en symbolisk summa om det lockar?
    Åk du först så väntar jag där framme.

Reg.datum
    sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Åberg Visa inlägg
    Jag köpte ett litet kit med svart ok-färg och nåt mer, minns inte vad som följde med riktigt, har för mig att det kostade en röding lite drygt för typ 2-3 år sedan. Dock använde jag det aldrig men jag har för mig att det var bra grejer enligt orden på gatan då Du kan få ta över det för en symbolisk summa om det lockar?
    Jag skulle gärna haft svart eller silver men nu är bak ok:en röda och det skulle nog se konstigt ut. Rött är det jag kommer köpa, annars hade jag köpt ditt kit. Kommer du ihåg namnet på det?

Mvh,

Reg.datum
    jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av perner Visa inlägg
    Jag skulle gärna haft svart eller silver men nu är bak ok:en röda och det skulle nog se konstigt ut. Rött är det jag kommer köpa, annars hade jag köpt ditt kit. Kommer du ihåg namnet på det?

Mvh,
    Ingen aning tyvärr, ligger längst in i en garderob ute hos morsan så det är inget jag kan snabbt kika heller :/ Minns inte var jag köpte det heller, haha. Jag var inte mycket till hjälp inte..
    Åk du först så väntar jag där framme.

Reg.datum
    sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Åberg Visa inlägg
    Ingen aning tyvärr, ligger längst in i en garderob ute hos morsan så det är inget jag kan snabbt kika heller :/ Minns inte var jag köpte det heller, haha. Jag var inte mycket till hjälp inte..
    Hehe, det är ingen fara det kommer säkert någon som har stenkoll.

Mvh,

Reg.datum
    feb 2009
    foliatec bromsoksfärg ska det vara funkar klockrent även om man kör på vintern finns på bla autoexperten och på nätet typ här
    http://www.tillbilen.se/kategori/125/bromsoksfarg.html

/Marcus
    Marcus Brottman Austin mini 1380 -75, Austin mini pickup 1000 -69, Mini 1275gt -73, Volvo 940 Turbo+

Reg.datum
    aug 2009
    Man kan pulverlackera bromsoken men med hård körning kan även de mörkna då värmen i dem stiger någe kopiöst. Dock behöver man montera isär bromsoken innan men med tanke på att dina är nya lär alla packningar gå att återanvända.
    Promoted - Alive.se

Reg.datum
    sep 2009
    Jag funderar på att lacka dom själv med pensel, det verkar hyggligt lätt och även kunna bli bra. Hur mycket bör man köpa för 2 fram ok av 4 kolvsmodell? Man kanske ska köra några lager även? 250ml eller något?

Mvh,

Reg.datum
    jul 2009
    Jag hittade silvrig färg för avgasrör förut.. Den höll :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jag brukar köra med multonas röda motorfärg från mekonomen, har funkat bra i ett och ett halvt år för mig iaf
    Har kört det på alla mina bilar hittils.

//Tompa

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog