Ja nu har man blivit visare (och äldre som en del säger) och som plåster på såren fick jag en resa till London då jag inte hade sett staden än. Och vilken stad sen! Massa gammla byggnader att beskåda, rikemanskvarter som slår diplomatstaden här hemma på fingrarna, bilarna, shoppingen och inte minst att folk helt enkelt parkar sin 4 millar dyra Rolls-Royce på gatan över natten! Helt sjukt i mina ögon men så är det i Belgravia...
Givetvis hade man ju med sig kameran och fotade lite. Dock ska jag höja hela min högra arm, samt stå på tå, och deklarera att jag är långt ifrån maccan, tottes, Åbergs och andra fotografers kaliber. Jag leker runt med min nyfunna Nikon D60 i autoläge och sortläge samt redigerar allt i iPhoto för något annat kan jag inte. Men det kanske är någon som vill se vad man kan se på Londons gator ändå?
Återförsäljare av Ferrari
McLarens Showroom
Fisker Karma inne på Harrolds - Man satt riktigt mysigt i den
Bentley var nog en av de vanligaste bilarna att skåda. Den fanns överallt! Även nya Mulsane kunde man se lite här och där
Gammal som ny
Vissa parkeringar var rätt tveksamma
Men att stå mot färdriktningen var nog fullt lagligt
Range Rover var lite som Volvo här hemma men mattsvart var inte lika vanligt
Även Araber med Maserati körde mattsvart (om än nycklade efter hela sidan..)
Ferrari 458 är en sjukt läcker bil i verkligheten. Synd bara att jag är för lång för då jag fick chansen att provsitta en herres 458 på gatan (bara så där) så satt jag med huvvudet i taket.
Kings Road var riktigt bra för att spotta fina bilar
Killen till denna kärra valde inte riktigt rätt fälgar enligt mig
Astons hittade man rullandes
Och parkerade
Ny som gammal.
Detta är dock bara en bråkdel av allt det man såg. Men vill man se feta bilar är London riktigt bra för detta. Beger man sig sedan ner till Belgravia där husen kostar från 12 millioner pund och uppåt ser man mycket trevligt parkat på gatan. Jag såg tex en Lamborghini Aventador parkerad på sniskan vid en korsning..
Och om någon vill ha rekommendationer angående Hotell kan jag starkt rekommendera Park Plaza Victoria som ligger precis vid Victoria station. Rent, fräscht och fantastisk frukost. Inte det billigaste men man kan lyckas knipa rum genom Resfeber och deras Top Secret erbjudande genom att googla restaurangens namn och således luska ut att det är detta hotell.

)