Reg.datum
    sep 2008
    Privat väg där varje hushåll pytsar in X tusen kronor.

En granne har flera fastigheter och hyr ut några av dessa.

Ska hans hyresgäster då också betala plogavgift? Låter skäligt i mina öron, men vad säger ni? (Alla hyresgäster har bil och kör också på vägen)

/R
    "Imorgon kommer jag ha glömt bort det ännu mer..." - Wheeliam 6 år

Reg.datum
    aug 2009
    Beror på vad som står i deras hyresavtal skulle jag vilja säga. Står det inget om detta och inget nämnt om "övriga kostnader" tycker jag ej det men däremot skall ägaren då betala för skottningen av dessa fastigheter. Det är ju fortfarande han som har yttersta ansvaret och inte hyresgästen.

Ingen expert men är tämligen säker på att detta blir utgången av det hela.
    Promoted - Alive.se

Reg.datum
    jul 2009
    Jag har hand om lite fatigheter och menar:

- Det som står i kontraktet gäller alltid i första hand. ( många låter bli att läsa och tror/tycker bara )
    -Till/frånfarter och vägar tillhör fastigheten och det betalar hyresvärden för om ingen annan uppdelning står i kontraktet.
    -Hyresgästens yta skottas enligt kontraktet. Står inget i kontraktet och nån bryter benet när ytan är oskottad/sandad faller ansvaret på HYRESVÄRDEN.
    Därför gäller det för hyresvärden att få med det i kontraktet, annars måste denna i princip skotta allt gratis.

/ Jonas

Reg.datum
    sep 2008
    Finns det enbart en fastighetsbetäckning? om så är fallet så är det endast en avgift.
    Ponera att fastighetsägaren har 6st vuxna barn som bor hemma och alla 6 kör egna bilar skall då dessa betala en vägavgift var?
    Loosers whine about doing their best, winners go home and fuck the promqueen!

Reg.datum
    sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av Toffe Visa inlägg
    Finns det enbart en fastighetsbetäckning? om så är fallet så är det endast en avgift.
    Ponera att fastighetsägaren har 6st vuxna barn som bor hemma och alla 6 kör egna bilar skall då dessa betala en vägavgift var?
    Nej, men en avgift per familj är väl rimligt?
    "Imorgon kommer jag ha glömt bort det ännu mer..." - Wheeliam 6 år

Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av Raid Visa inlägg
    Brukar det inte vara en avgift per fastighet? Dvs att han som äger dessa hus skall stå för sin beskärda del. 2hus=2avgifter.
    Är ni 10fastigheter på vägen och han äger 2, borde han få betala 20% av totalen. Sen om han tar ut det via sin hyra gentemot hyrestagaren el låter dem betala direkt är upp till hyresvärd. Enl mig iaf.
    Passat Synchro Tdi "Harald" öststatsedition, Xc70 Awd "Bernte"

Reg.datum
    sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av Raid Visa inlägg
    I min bok så borde varje hushåll stå för en varsin avgift, men jag tror inte rent juridiskt att så är fallet.

Sunt förnuft borde man komma långt på...har du talat med berörda granne om detta?
    Loosers whine about doing their best, winners go home and fuck the promqueen!

Kontakta oss:
info@alive.se
Samarbeten:
relations@alive.se
Copyright:
alive.se | 2011
alive.se:
Forum
Store
Upload
Blog
Facebook