This is serious fucking business - trycker ni i er semlor när chansen ges, eller passar ni på denna smått vidriga (i mitt tycke) bakelse?
Ja tack!
Nej usch!
This is serious fucking business - trycker ni i er semlor när chansen ges, eller passar ni på denna smått vidriga (i mitt tycke) bakelse?
Jag är inget större fan av grädde men bulljäveln med marsipan går väl ner, dock inget jag anstränger mig för att få tag på. Väljer dock "Ja tack!" som alternativ eftersom jag inte har något emot dom direkt.
Fettisdagen är inte bara semlor, det är även internationella pannkaksdagen! Pannkakor är gott och finurligt, det är typ efterrätt men det har på något vis hittat ett kryphål och blivit en accepterad middag. Respekt.
Då är det två saker som skiljer oss åt - jag anser inte att pannkakor är middag..
Som frukost eller lätt lunch? Sure. Men inte middag.
Temlor is the shit (om man tar bort mandelmassan)!
Jag är inte någon expert på det här med kakor och bullar direkt men det brukar alltid bli en temla såhär dags på fettisdagen. Dock klarar jag aldrig äta en hel, knappt en halv. Sen är ju bullen det godaste på grisen.
Pannkakor sen ä ligger jag mitt imellan er. Som frukost sure. Som middag nja. Som efterrätt till soppa sure.
Och sen heter det TEMLOR inte SEMLOR. Ture Sventon trode jag lärde alla barn detta..
![]()
jag älskar semlor, till frukost ja. till lunch ja. till middag ja
detsamma gäller pangkakor. mums!
Semlor är the shait! Fick in en låda från Vete-katten på jobbet - mumsas i skrivande stund.
usch, tacka vet jag kanelbullensdag![]()
Svarade nej enbart för att jag inte gillar mandelmassa, men barnvänliga temlor är inte anus!
Våga hata semlor!Älskar pannkakor men äter inte eftersom jag ska gå ner i vikt
![]()